איך נכין את התינוק לכניסה למסגרת?

השלב בו הגיע הזמן להכניס את הילד למסגרת מגיע לבסוף. לצד ההתרגשות שמלווה את הכניסה למסגרת חדשה, גם חששות מופיעות וזהו שינוי משמעותי וגדול. הכנה וליווי נכונים יסייעו לתינוק לעבור את השלב הזה בנחת ובאופן חיובי. 

להכניס את התינוק למסגרת:

סביב הכניסה למסגרת בפעם הראשונה עולות וצצות סוגיות רבות. מצד אחד, לרוב כהורים, אנו זקוקים לחזרה לשגרה פעילה של עשייה ומצד שני, לעיתים קרובות הפרידה מהקטן שעד עכשיו הייתם צמודים אליו, יכולה להיות מאתגרת, קשה ומלווה בפחדים. עבור התינוק, חשיפה לקבוצת השווים היא משמעותית וחשובה להתפתחותו התקינה. יחד עם זאת, זו עלולה להיות גם טלטלה גדולה. אולם, בעזרת ההכנה נכונה והליווי המתאים הילד יכול לחוות את המעבר ולהסתגל למסגרת החדשה באופן חיובי.

איך להכין את התינוק למעבר?

גם אנו המבוגרים, מסתגלים באופן חיובי יותר כאשר אנו חשים תחושת וודאות. כאשר אנו מגיעים למקום בפעם הראשונה אנו עלולים לחוש אי נוחות בשל חוסר הידיעה מה צפוי. עבור תינוקות שינויים ומעברים הם עוד יותר מסעירים. לכן, בתור התחלה, הכירו לילדיכם את הגן והמסגרת החדשה עוד טרם היום הראשון, הגיעו איתו להכיר את החצר, הצעצועים והגננת פעמיים שלוש לפני היום הראשון. ספרו לילדכם כמה פעמים לפני היום הראשון על כך שהוא הולך לגן ומה יהיה בגן, אולם הוא לא יזכור הכול אבל הוא כבר יהיה מוכן לכך שהוא הולך לגן. 

להשאיר עם התינוק בגן:

פנו לכם זמן ביום הראשון של הגן והישארו עם התינוק שעתיים וגם שלוש. זהו מעבר ולכן, אנו רוצים שיעשה בהדרגה ולא להשאיר את התינוק לבד על ההתחלה. גם ביום השני כשתגיעו, הישארו עם התינוק כחצי שעה, אל תעלמו שלא תיווצר חוויה של נטישה. הסבירו לו לאן אתם הולכים, מתי תחזרו ומה יהיה בגן. 

חפץ מעבר:

חפץ מעבר הוא פריט משמעותי עבור תינוקות גם כשהם הולכים למסגרת וגם כשהולכים למעשה, לכל מקום. חפץ זה כגון שמכי, בובה או כל דבר אחר שהילד מחובר אליו, מסייע לתינוק לעבור את תהליך הנפרדות ומקנה לו תחושה של שייכות. למעשה, החפץ הזה הוא הרבה יותר משמעותי עבורו ממה שאנו המבוגרים יכולים להבין. 

להיעזר בצוות הגן:

צוות הגננות מנוסה בתהליך הפרידה והמעבר למסגרת וחווה אין סוף מקרים שונים. היעזרו בעצות הצוות, שתפו אותם בקשיים אם עולים ואל תישארו לבד מול הלבטים. כמו כן, מצאו כמה רגעים לשוחח עם הגננת לספר על התינוק, מה הוא אוהב, מה מרגיע אותו, מה טעים לו וכדומה.

לכל ילד קצב משלו:

לבסוף, זכרו, כל ילד הוא אחר ויש לו קצב משלו. כהורים נרצה להקשיב לקצב של הילד שלנו, לא להשוות מול ילדים אחרים שאולי מהצד נראה לנו שהם משתלבים יותר מהר. אם הוא לא רוצה ללכת לשחק עם הילדים האחרים בהתחלה, זה בסדר ולא צריך ללחוץ עליו אלא, לאפשר לו לפעול בקצב שלו.

השארת תגובה